2014. március 5., szerda

Patakjárók

Apró csalikat jellemzően azért szoktam feltenni, hogy elkerüljem a betlit és legalább egy-két kis predátort fogjak. Vannak persze kivételek, amikor célzottan UL csalikkal (egyelőre megfelelő bot nélkül) indulok/indulunk útnak. Ez eddig háromszor történt meg. Hogy miért csak háromszor, azt nem tudom. Valahogy mindig inkább nagyobb halak reményében más vizeket és nagyobb csalikat választottam. Pedig a patakpecának is meg van a varázsa, ami egyre inkább magával ragad.
A patak lakhelyünkhöz közel található, épp ezért nem is értem, miért nem jártam le eddig. Ami miatt ez a víz került a célkeresztbe, az az volt, hogy néhány napja egy hídon ácsorogva megpillantottam néhány "huszonpár" centis  domit a vízben. Na ezekre talán már érdemes dobálni, gondoltam magamban. Ma le is mentünk Peti haverommal, hogy horogra kerítsük a fenevadakat. Ami nem volt túl kecsegtető, hogy a patak vízszintje jócskán csökkent 2 nap alatt.
Peti is ismerte a vizet, de ő sem járt le eddig, így gyerekkori élményeire hagyatkozva indultunk egy híd lábához, ahol szerinte jóval mélyebb a víz, mint a többi szakaszon. Hát nem volt mélyebb ott sem, viszont ígéretes pályának tűnt így is.

Peti első dobásra halat akasztott, ami sajnos egyből leugrott. A következő 3 dobására szintén akadt jelentkező, de ezek sem lettek meg. Aztán csend... A nagyjából másfél órás peca nagy része sétával telt. Kerestük a jó helyeket és csak ott dobáltunk, ahol halat sejtettünk. Ezek a szakaszok pedig jellemzően a zúgók alatti lelassult, mélyebb vizek voltak. Amikor találtunk egy ilyen helyet tudtuk jól, hogy az fog halat fogni, aki először dob. Két ilyen helyet találtunk, két halat is fogtunk, az elsőt én, a másodikat Peti.



Azért voltak még kapásaink máshol is, én egyet még meg is akasztottam, de a furfangos jószág a hínárba menekült és leugrott.
Út közben találkoztunk egy nénivel, aki elmesélte, hogy többen járnak le hálóval és néha vödörszám viszik a  halakat. Még azt is megjegyezte, hogy valószínűleg a macskának, hiszen senki nem kezd el 15-20 centis halakat pucolgatni.
Hát akkor emiatt nincs benne nagy domi, pedig a feltételek adottak lennének egy komoly populációhoz... Azért mi jól éreztük magunkat így is, de mennyivel jobb lenne kilós jószágokat terelgetni!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése